fot.: Danuta Matloch
fot.: Danuta Matloch
fot.: Danuta Matloch
fot.: Danuta Matloch
Systemy podatkowe wspierające rozwój sektora gier komputerowych w Europie, tematyka wirtualnej rzeczywistości, wyzwania i przyszłość rynku gier związana z rozwojem nowych technologii – to wybrane tematy drugiej edycji konferencji Mastering the Game. Dwudniowe wydarzenie, poświęcone prawnym i handlowym aspektom branży gier komputerowych, rozpoczął wicepremier, minister kultury i dziedzictwa narodowego prof. Piotr Gliński 17 listopada 2016 r. w Centrum Kreatywności w Warszawie.
Głównym celem konferencji jest przybliżenie twórcom i producentom gier wideo z Polski i innych krajów prawnych i handlowych aspektów związanych z branżą rozrywki elektronicznej ułatwiających prowadzenie działalności w regionie oraz na skalę globalną. Omówione też zostaną sposoby zwiększenia konkurencyjności i potencjału innowacyjnego polskich deweloperów gier wideo.
Tematy konferencji
Tegoroczna edycja Mastering the Game poświęcona jest m.in. systemom podatkowym wspierającym rozwój sektora gier w Europie, instrumentom finansowego wspierania sektora gier, zawiłościom podatkowymi i ich właściwą interpretacją, aktualnym systemom prawnym w wybranych krajach Europy, tematyce wirtualnej rzeczywistości, wyzwaniom i przyszłości rynku gier związanej z rozwojem nowych technologii, a także eksportem i ekspansją na rynki azjatyckie.
Ponadto, podobnie jak w ubiegłym roku, podczas konferencji przedstawione zostaną najnowsze badania dotyczące rynku gier w Polsce jak również katalog polskiego game dev’u, przygotowany z myślą o promocji zagranicznej polskich deweloperów gier. Konferencja poprzedzona została Kongresem PEGI, który odbył się 16 listopada 2016 r. w Warszawie.
Pierwsza edycja Mastering the Game odbyła się w dniach 4-5 listopada 2015 r. i była związana z prezydencją Polski w regionie Morza Bałtyckiego. Spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem branży w Polsce i za granicą.
Organizatorem wydarzenia jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego we współpracy z Krakowskim Parkiem Technologicznym, Fundacją Indie Games Polska, Miastem Stołecznym Warszawa oraz Narodowym Centrum Kultury.